Grand Canaria - sportlovet 2010

  2010-03-01 / 22:27:58 / Grand Canaria 2010 /
Har äntligen lite tid över att berätta om Grand Canaria.
Ska iaf kort berätta om den sjukt underbara resan. Jag saknar det redan så himla mycket!

I alla fall... På fredagen tog vi båten till sverige. Lite innan vi skulle åka kom jag på att man inte får ha mobilen på under flygresan, och jag som precis hade laddat ner 115 låtar. Mimmi hjälpte mig att hitta någonslags flygläge, tack! Sen satt jag och pratade med Saga och Vera nästan hela båt resan haha.
Tidigt på lördag morgon tog vi flyget till Grand Canaria. Såg Kissie på Arlanda som sagt. Vi kom fram mitt på dagen. Hotellet var jättefint, solen sken och det var ca 28 grader varmt. I tre dagar simmade, snorklade och solade vi.
tisdagen gick vi upp till ett jättemysigt ställe i bergen, och Tilda föll och bröt armen, klantigt eller vad? ;) Sen gick vi till ett enormt shopping center som var helt nytt och jag köpte lite smycken.
Sen på onsdag hyrde vi en trampbåt och åkte rakt ut på Atlanten haha (y) Nästa dag hyrde vi bil och åkte till Puerto Rico, Playa de Ingles och Maspalomas. Maspalomas var som en enda stor öken och en 10 km lång sandstrand. Härligt eller vad? :)
Näst sista dagen, fredag, åkte vi ut med en jättestor och lyxig motorbåt. Mitt ute på havet fick vi simma och åka jet-ski, en vatten scoter typ ;) Och så åkte vi till väldigt häftiga undervattens grottor. Sen senare gick vi också på en marknad där dom verkligen sålde allt .
lördagen fyllde pappa år så vi firade honom lite. Sen gick vi till en ljus tillverkare/affär och köpte alla möjliga ljus. Jag köpte ett som såg ut som en sjöstjärna typ ;p bilder kommer!
Sen åkte vi hem och på söndag tog vi färjan hem till Åland. Tittade lite på datorer och jag köpte en extern hårddisk till min dator i Sverige innan vi åkte. På vägen hem köpte jag ännu ett armband i tax-freen :)
Varje kväll har vi ätit på restaurang, och jag har druckit ca 3 burkar fanta limon om dagen och ätit typ 2 glassar varje dag ;) Så nu ska här tränas!

Vädret har varit jättefint, från 25 - 32 grader varje dag, så jag kan inte annat än att vara så jävla nöjd som jag är. Och förlåt för att det dröjer med bilderna, men jag väntar fortfarande på min nya dator.
Hoppas ni har haft ett bra sportlov (trots vädret här på Åland hehe) , och fast jag saknar det, är jag faktiskt liite glad att vara hemma. Jag har ju saknat er!

Puss ♥ 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: